Algemene Voorwaarden

10 Heldere Afspraken

Wij werken graag voor u, zonder moeilijke bepalingen, maar gewoon op basis van 10 heldere afspraken.

Deze afspraken hanteren wij als algemene voorwaarden en gelden zowel voor overeenkomsten
met particuliere- als met zakelijke opdrachtgevers. Op al onze overeenkomsten zijn onderstaande voorwaarden van toepassing.

Laatst gewijzigd: 28 februari 2025

1. We geven duidelijk inzicht in alle te verwachten kosten

Wij werken graag voor u, zonder moeilijke bepalingen, maar gewoon op basis van 10 heldere afspraken. Deze afspraken hanteren wij als algemene voorwaarden en gelden zowel voor overeenkomsten met particuliere- als met zakelijke opdrachtgevers. Op al onze overeenkomsten zijn onderstaande voorwaarden van toepassing.

2. Wanneer u ons een opdracht verstrekt

Indien u aanvang laat maken met het uitvoeren van het werk is de opdracht c.q. order door u aanvaard. Indien u ons aanbod bevestigt, dan is deze altijd bindend en kan niet worden herroepen. Alléén als de order nog niet is aanvaard kunnen deze 10 heldere afspraken door u worden verworpen, in dat geval verlangen wij van uw zijde een nieuwe overeenkomst, welke pas geldig wordt verklaard als deze door ons wordt ondertekend.

3. Aanvang van het werk

U dient ervoor te zorgen dat het werk zonder enige obstructie kan worden uitgevoerd. U dient zorg te dragen voor de voor het werk benodigde goedkeuringen (zoals vergunningen en ontheffingen) en de

overige voor het werk benodigde gegevens. U verschaft ons gratis aansluitingsmogelijkheden voor de tijdens het werk benodigde nutsvoorzieningen (gas, water, elektriciteit). Indien er voorbereidende

zaken door derden moeten worden uitgevoerd, dienen deze eerst volledig te zijn opgeleverd alvorens wij aanvangen met de overeengekomen werkzaamheden.

4. Services management

We geven meerwerk of onvoorziene tegenvallers tijdig aan. Dit zijn extra kosten die niet specifiek aan u zijn aangeboden in de offerte maar wel noodzakelijk zijn om het werk te kunnen uitvoeren. Het
gaat hierbij om zaken als onvoorziene omstandigheden, obstructies of extra wensen welke u door ons wilt laten uitvoeren. U zult van ons een voor deze werkzaamheden een aparte (meerwerk) factuur
ontvangen.

5. Wanneer het werk is voltooid en door u wordt aanvaard

Wij melden u wanneer het werk is voltooid en we sturen u de eind factuur. Het werk wordt als opgeleverd beschouwd wanneer u het werk accepteert en binnen 2 weken geen gebreken meldt of wanneer
u de eindfactuur heeft betaald.
Wanneer er sprake is van een vooraf overeengekomen opleveringsdatum wordt het werk voltooid op of omstreeks deze datum. De opleverdatum kan uitlopen door overmacht, obstructie, niet tijdige
betaling en/of tussentijdse wijzigingen in de opdracht. Indien daarvan sprake is zijn wij niet aansprakelijk voor schade als gevolg van overschrijding van de opleverdatum.

6. Garantie

Wij garanderen u dat het aan ons opgedragen werk deugdelijk zal worden uitgevoerd en zal voldoen aan de toepasselijke normen en praktijkrichtlijnen. Wij geven 1 jaar garantie op ons werk, tenzij
anders in de aanbieding is vermeld. De termijn van garantie gaat in op de dag van oplevering. Er kan alleen aanspraak op garantie worden gedaan indien aan alle betalingsverplichtingen zijn voldaan.
Indien garantie door producten van toeleveranciers worden opgegeven, beperken wij ons tot de garantie voor het toepassen van het product. Dit houdt in dat wanneer garantie van een product wordt
geclaimd de benodigde hersteltijd van/met dat product niet onder de garantie valt.
Buiten de garantie vallen onvolkomenheden in het opgeleverde werk, die de deugdelijkheid en functionaliteit van het werk niet aantasten. Hetzelfde geldt voor gebreken die ontstaan door andere
oorzaken welke niet toe te rekenen zijn aan ons, waaronder in ieder geval onjuist gebruik, vandalisme en extreme weersinvloeden en/of door u zelf geleverde producten of adviezen.